niedziela, 23 września 2012

"Eine kleine zajaczek przez pole gelaufen"

W/w zdanie znalazłam w książce "Przebudzenie" mini sagi rodzinnej schyłku XIX i I poł.XX w. rozgrywajacej sie na Pomorzu, a właściwie głównie w Tucholi i Toruniu. Powiedzonko owo miało obrazowac niekompletnosc, powierzchownośc i bylejakosc,a pojawia sie w kontekście uczenia sie przez Polaków języka niemieckiego.No cóz, w światle sprawdzanych własnie diagnoz, mogę się pod tym zdaniem podpisac.Oczywiście sa chlubne wyjatki,a le niechlubna reszta?Nie wiem,co mam jeszcze zrobic,żeby było lepiej;-(
 A właściwie domyslam sie:powinnam stac sie bezlitosną Frau Hitler,która wprowadza żelazny teror i krzewi mowe germańską "ogniem i mieczem"...To jednak zbyt sie kłóci z moją osobowością, poszanowaniem dla drugiego człowieka ,no i miłościa do mojego przedmiotu,którą takie postepowanie by zabiło;-(
Mam generalnie wrażenie,że z naszą edukacja jest coraz gorzej,kolejne reformy zniszczyły skutecznie wypracowane i sparwdzone wzorce, przesunęły w dól granicę inicjacji tytoniowej,alkoholowej, seksulanej i każdej innej.I po co?Pomijajam całą te patologię, o jakiej się czyta i słyszy w mediach w odniesieniu do uczniów w wieku gimnazjalnym.Ale dzieci reformy już weszły w dorosłe zycie!Efektem takich działań sa studenci filologii, którzy maja problemy z prawidłową odmianą czasownika! A kto w ogóle słyszał,żeby zaczynac studia językowe od zera?Może pójdźmy krok dalej i przyjmujmy na medycynę abiturientów bez zdanej matury z biologii,a na farmację- bez chemii? Poziomu usług słuzby  zdrowia to już chyba nie obniży? W trakcie rozmowy telefonicznej z przyjaciółką dowiedziałam się,że na rwe kulszową pomaga jakas rehabilitacja (lasery,naświetlanie,biodynamics) i jednocześnie,że wszystkie zabiegi w naszej wspólnej przychodni sa juz wyczerpane do końca tego roku.A mamy wrzesień1Hello?
MOże przez tę jesien taka marudna jestem i pesymistyczna?
http://www.youtube.com/watch?v=kcf3dTEka_8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIły Gościu;-).Dziękuję za odwiedziny i mam nadzieję,że zostawisz po sobie dobre wrażenie.Jeżeli chcesz cos napisac zaprszam,ale jeżeli chcesz sie tylko wyładowac, wysmiac czy obrazic kogos, to nie jest właściwe miejsce. Życze dobrego dnia lub nocy;-)