środa, 15 sierpnia 2012

"Nie zginiesz Polsko, kraju mój"?

Kolejna ważna data z naszej historii- rocznica "cudu nad Wisłą"-bitwy, która moznas porównac chyba z Victorią Wiedeńską- tak jak Sobieskiemu w 1683 r udało sie odeprzec Turków i uratowac chreścijańską Europę przed zalewem islamu, tak Piłsudski w 1920 r uratował demokratyczną Europę przed ekspansja komunizmu. NO, a przede wszystkim obronił niepodległośc naszej tak młodej po odrodzeniu niepodległości ,ojczyzny.
I piosenka, która wyciska mi za każdym razem łzy z oczu i budzi w sercu te same emocje, co u ówczesnych naszych żołnierzy: "honor i gniew", choc przeciez nie posiadam ani części ich odwago, determinacji i wiary
Oby ten wers "nie zginiesz Polsko- kraju mój" okazał sie proroczy...


http://www.youtube.com/watch?v=vr9G2gjgI8A&feature=related


Może to w kimś budzic śmiech, ale przynaję sie: jestem patriotką- choc czasem (szczególnie ciężko nią pozostac-kocham mój kraj,jestem emocjonalnie związana z nasza historią, częstokroc z niej dumna, głosując, staram sie dokonywac jak najlepszych wyborów-zgodnych z moim sumieniem, jak najbardziej w moim przekonaniu, odpowiadających dobru ogólu...
święta, takie jak dzisiejsze, są okazją do zwerbalizowania tych emocji, z którymi sie na codzień nie obnoszę
I jeszcze jedna piosenka z cytatem :
"Republiko, gdzie sie zataczasz?
w jakie obce porty wciąż zbaczasz?
A z rodzinnej Twojej strony czyj dom będzie uczyniony?"
http://www.youtube.com/watch?v=sHY4lYTufiw




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIły Gościu;-).Dziękuję za odwiedziny i mam nadzieję,że zostawisz po sobie dobre wrażenie.Jeżeli chcesz cos napisac zaprszam,ale jeżeli chcesz sie tylko wyładowac, wysmiac czy obrazic kogos, to nie jest właściwe miejsce. Życze dobrego dnia lub nocy;-)